Al weer 16 dagen thuis - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Al weer 16 dagen thuis - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Al weer 16 dagen thuis

Door: Papa en Mama

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

11 November 2011 | Nederland, Boskoop

Hoi lieve allemaal,

We horen dat iedereen onze verhalen mist ;-)
en we hebben natuurlijk ook al een poosje niets meer geschreven.
David en ik waren in het begin zo moe van alle indrukken en emoties dat we weinig puf hadden haha maar nu gaat het wel iets beter en met ons mannetje Zhuang gaat het super goed. We genieten vreselijk van hem, hij is lief, grappig maar natuurlijk net als alle 3 jarige soms ook ondeugend maar dat is goed.
Wij merken nu niet echt veel van adoptie problemen die je op de VIA cursus leert.
Hij kan boos zijn, verdrietig, blij, vrolijk,eigenwijs, heeeeel lief enz.
Hij knuffelt heel graag en als hij pijn heeft laat hij zich troosten. De test en grensverkennende. fase is een stuk minder geworden.
In het begin was het naar bed gaan een klein drama :-.Maar nu gaat hij zonder tuteren naar bed en geeft zelfs aan "ik ben moe"
Het naar bed gaan is op dit moment een leuk ritueel.
Na het eten worden alle kussens (ongeveer 10)vanuit de woonkamer op de bank in de keuken gelegd want daar staat ook de TV
En met ons 3en onder de kussen worden er nog 2 filmpjes gekeken van MUIS (aanrader voor iedereen)met wat drinken. Na het filmpje worden muis en zijn vriendjes uitgezwaaid en klinkt er "welterusten muis, tot morgen"
Dan gaan we wassen,tandjes poetsen, pyjama aan. Op zijn kamertje zeggen we als we de gordijnen sluiten welterusten wereld, welterusten, lekker slapen tot morgen!
Dan zingen we nog even als meneer in bed ligt "ik ga slapen, ik ben moe,ik sluit mijn beide oogjes toe, Here houdt ook deze nacht over Zhuang-Wei trouw de wacht, amen.
(dit onder luit gezang van Zhuangetje zelf)
Heerlijk, heerlijk! Binnen 2 minuten ligt meneer te ronken met 2 vingertjes in zijn mondje haha.

Gisteren zijn we naar het ziekenhuis in Amsterdam geweest om hem na te laten kijken op de Retino blastoom poli.
De artsen en verpleegkundigen waren bijzonder verrast door het leuke mannetje en vooral omdat hij zo goed meewerkte en precies deed wat ze vroegen en hen ook nog begreep. Maar daarover vertel ik later meer. Ik ga nu eerst proberen wat foto's te plaatsen.

Dag lieve allemaal
Groetjes van Pauline

• 11 November 2011 - 13:33

Esther En Richard!:

Leuk weer wat te lezen op jullie site!

Gods zegen en geniet!

xxxx van ons!

• 11 November 2011 - 14:48

Gerard En Bianca:

Het ziet er heel gezellig uit bij jullie op de bank.
    Alleen zijn onze jongens toch echt te groot voor Muis.

We denken aan jullie.

• 11 November 2011 - 19:21

Walter & Deborah:

Geweldig ;-)!!!!
    Heerlijk om weer iets te lezen van jullie.
    Fijn hoe Zhuang-Wei zijn plekje heeft bij jullie. Super!
    Liefs, de Gelukjes :)

• 11 November 2011 - 20:11

Henri,Brenda En Fang:

Bekend dekbed.......ook bij de Ikea geweest? ;-) En nu inburgeren; laten we beginnen met Sinterklaas. Veel plezier! Morgen gelijk de vuurdoop? Ik ga ook even kijken in Boskoop, dus misschien zie ik jullie.

Groetjes uit Reeuwijk

• 11 November 2011 - 22:23

Hilbert:

Leuk weer iets te lezen vanmiddag, ik reed vanmiddag nog op 100 meter langs jullie huis en moest me inhouden om niet ff aan te komen. Goed te lezen dat net goed gaat. Leuke foto s. Zo te zien hebben jullie het prima. Geniet ervan.