Daar zijn we weer eens - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer eens - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer eens

Door: Papa en Mama

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

27 Februari 2012 | Nederland, Boskoop

Dag lieve allemaal,

Nu maar weer eens een bericht van ons.
Het gaat redelijk goed met ons. We zijn nu 4 maanden thuis en ik ben weer 2dagen in de week aan het werk. Toch is de hechting naar ons idee nog steeds in volle gang maar het gaat steeds beter!
Hij krijgt nu pas echt een beetje door dat het voor altijd is en dat wij zijn papa en mama zijn. Het was eerst zo dat hij zich zelf benoemde in een ander gezin, bijv. Denkbeeldig gezin: Lies en Mark en kinderen Pietje, klaasje en martje :-). Als je die achter elkaar noemde riep hij zelf daarna " en Wei Wei".
We hebben dus bij alle gezinnen verteld "dit zijn de papa en mama van huppelepup enz. En wij zijn de papa en mama van Wei Wei.Daarbij, de kracht ligt in het herhalen van de dingen. Volgens mij is het kwartje nu gevallen al is hij soms nog wel onzeker denken we. Want als we het iets te druk hebben gehad is hij van slag en zegt nog steeds " Mama. Papa en Wei wei naar huis Tommy"??
Wel zoekt hij steeds bevestiging dat we hem niet alleen laten. Dan vraagt hij of we hem niet alleen laten. Bijv als hij achter in de auto zit en we uitstappen.
Hij heeft ook niet veel nachtmerrie's meer. Hij droomt wel en roept dan dingen in het Nederlands, dat is erg grappig.Chinees spreekt hij echt niet meer en hij verstaat het ook niet meer.

Verder hebben we nog heerlijk in de sneeuw kunnen spelen en hebben David en ik zelfs nog de schaatsen aan gehad. Zhuang heeft ook even kunnen oefenen op de glijijzers haha

We zullen nog wat foto's plaatsen.

Hoop binnen kort een wat langer verhaal te kunnen schrijven.

Veel liefs van Pauline

• 27 Februari 2012 - 16:12

Deborah:

Hee jullie twee! Thanks voor jullie kleine update ;-)
    Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat de hechting tussen jullie aan het groeien is... Dat heeft tijd nodig en volgens mij een hoop geduld :)
    Een vette, dikke vette zegen van ons!
    Liefs, Deborah

• 27 Februari 2012 - 16:13

Deborah - Oeps!:

Oeps, drie natuurlijk!!! hahahahaha :P

• 27 Februari 2012 - 18:22

Henri, Brenda, Fang:

Hoi, fijn dat het zo goed gaat! En wat leuk he, in de sneeuw spelen........... heb je het idee dat Zhuang het eerder gezien heeft? Fang heeft er in ieder geval van genoten en ook al zelfstandig geschaatst. Natuurtalentje! En als je Christine spreekt op het KDV, doe haar mijn groeten ;-)

Groetjes uit Reeuwijk

• 27 Februari 2012 - 18:32

Anneke:

Ja, bedankt voor de update en de foto's, wat zijn ze leuk!!
    En ik ben zo blij te lezen dat Wei Wei geen nachtmerries meer heeft, maar gewoon hardop droomt in het Nederlands. Jullie doen het hartstikke goed, ga zo door!
    Liefs,
    Anneke

• 15 Maart 2012 - 22:51

Hinke:

Ni Hao

Leuk om nieuwe foto's te zien en om te lezen dat het goed gaat.
    Gaat het ook goed op school?
    Ik ben deze week ook weer begonnen met 2 dagen werken. Ruben gaat 1 dag naar het KDV in mei 2 dagen. Zullen we een keertje afpreken nu bij ons allebei de hechtingsmaanden over zijn.

groetjes, Hinke