Lente - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Lente - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Lente

Door: Papa en Mama

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

08 April 2012 | Nederland, Boskoop

Dag lieve menschen.
Hierbij een leuk filmpje wat we hebben gemaakt op de kinderboerderie.

( Rechtsonder even klikken voor volledig scherm )

Lekker even een middagje genieten.
Het gaat goed al is luisteren iets waar hij soms moeite mee heeft. Ach, het is de leeftijd ;-) Hij kan soms alleen minuten lang blijven doorzagen over iets wat hij niet mocht of iets wat hij had willen doen. En dat is soms wel eens vermoeiend. Gaat wel weer over....hoop ik!

Deze maand de laatste keren op het kinderdagverblijf want volgende maand gaat hij ( alweer )naar school. Er volgen alvast deze maand wat "wen-dagen" op school en de BSO zodat het niet helemaal vreemd is voor hem. Vanaf de tweede week van mei gaat hij vier dagen in de week naar school. Vrijdag is er geen school.
Het is goed voor hem om weer nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Op straat en in de auto heeft hij er nu een gewoonte van gemaakt om automerken op te noemen welke hij herkent aan het embleem. De laatste die hij nu weet is het leeuwtje van Peugeot. Echt een jongetje!! Normaal roep hij "mama auto" als hij een Fiat Panda ziet en verteld er dan de kleur bij en dat mama een grijze heeft. Vanmorgen zag hij een Fiat Punto en riep "Kijk, lijkt op mama auto!!" ...euh.. ik moest even kijken want leek er helemaal niet op en hij was nog blauw ook. Toen zag ik pas dat het geen Panda was maar een Punto was en heeft hij toch (weer) gelijk want het is hetzelfde merk ;-)
O ja. En hij heeft door hoe de stoplichten werken. ROOD..GROEN! Oranje?? En de politie auto mag door rood!! Alleen met lampie aan en tettuut.

Gisteravond had hij een beetje naar gedroomd want hij was papa en mama kwijt. "helemaal alleen, helemaal alleen!!!" snikte hij uit. Elk ander kind zou daar ook verdrietig en bang om zijn maar bij hem merk je dan het wat dieper gaat. "Papa en mama weg, helemaal alleen!"
Pauline heeft hem er maar even. uitgehaald, nog maar even plassen en wat water drinken. Nog voor dat hij zijn kussen raakt zitten zijn vingers alweer in zijn mond en slaapt ie alweer. Vanmorgen was hij wat meer knuffelig dan normaal en aan het ontbijt bleek dat hij had gedroomd dat hij ons was kwijt geraakt. We raken jou nooit kwijt, al moeten we dagen zoeken, we vinden je altijd en komen je altijd weer halen!
Ach ja. Wat soms al niet in zo'n bolletje om gaat.

Morgen word ik weer een jaartje ouder. Pauline had een paar dagen geleden een cadeautje verstopt. Op een gegeven moment zegt hij tegen mij:" papa lief, even wachten..let op!" Hij liep naar een mand en wilde daar iets uit halen maar Pauline zei dat dat pas over een paar dagen is. Het is een verrassing voor papa voor zijn verjaardag. Papa heeft even gedaan of hij niets had gehoord. Zhuang begreep er niet veel van maar heeft zich er toch bij neer gelegd dat hij cadeautje in de mand moest blijven.

De volgende morgen aan het ontbijt. We zitten lekker te eten en vanuit het niets: " ik vind jou zo lief dat ik een cadeautje heb gekocht". Ik zei dat is zeker voor over een paar dagen, voor mijn verjaardag.
Ja, zei hij.
Nou, dan moeten we nog even een paar nachtjes slapen zei ik, in de hoop dat we het over iets anders konden hebben
Ja, zegt hij: "Een T-shirt!!!!"
We moesten uit kijken dat we ons niet verslikten en hebben vreselijk gelachen. Hij ook al begreep hij niet precies waarom. :-)
En papa? Die weet natuurlijk nog steeds van niets!

Liefs en de groeters,

• 08 April 2012 - 14:15

Anneke:

Lieverds, wat leuk om weer een update te krijgen! Maar wat aangrijpend dat Wei-wei zo naar kan dromen, ik vind het zo erg voor het kleine kereltje! Het zal wel overgaan, hij zal steeds meer beseffen dat dit voor altijd is en dat jullie er 'gewoon' altijd voor hem zijn. Voordeeltje nu is dat jullie daardoor wat extra knuffels krijgen. Zo lief!
    Tja, hij heeft dan wel niet geheim kunnen houden wat je morgen voor je verjaardag van hem krijgt, Daaf, maar het blijft een verrassing wat hij morgen gaat zeggen, of zingen, en doen. En dan is het ook nog 2e Paasdag, wel een beetje verwarrend voor 'm!
    Het lukt me overigens niet om het filmpje te bekijken :-<. Is er nog een andere manier?

• 08 April 2012 - 17:37

Anneke:

Het is gelukt met het filmpje :-). Downloaden duurde even, maar dan heb je ook wat!
    Wat een leuke dag heeft Wei-Wei gehad (jullie ook natuurlijk) en wat een lieve geitjes. Mooi ook met die muziek eronder.
    Echt heel leuk gedaan. Bedankt dat jullie dit wilden delen.
    Liefs,
    Anneke

• 09 April 2012 - 15:46

Dick Van Braak:

Toen ik vorige week zondag hem zag zitten op het podium in de gemeebte vroeg ik aan hem: "Hoe heet jij?" zei hij helemaal niet verlegen: "Wei-wei".

• 09 April 2012 - 17:26

Henri, Brenda, Fang:

Hallo luitjes, leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! David, gefeliciteerd met je verjaardag. En dan gaat Zhuang binnenkort naar alweer de grote school; weer een stap, wat gaat de tijd toch snel he!
    Groetjes uit Reeuwijk