Regen - Reisverslag uit Beijing, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Beijing, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Papa en Mama

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

23 Oktober 2011 | China, Beijing

Dag lieve allemaal.

Vandaag een regenachtige dag, koud en wind. Perfect weer om met dat joch naar buiten te gaan om hem voor te bereiden op het gemiddelde Nederlandse weer :-)

Ik heb wat extra filmpje er bij gezet om van te genieten. We hebben er ruimte voor gekregen en willen die natuurlijk niet onbenut laten!!

We zijn met de metro twee haltes verder weer uit gestapt. Vanaf daar 10 min lopen en we waren in een park. Niet al te groot maar toch alweer groter dan een gemiddeld park bij ons in Nederland. Helaas is er voor kinderen weinig te beleven en van een schommel of een wip hebben ze nog nooit gehoord. Van hetzelfde staal en buizenwerk waar bij ons de kindertoestellen van zijn gemaakt hebben ze hier wat fitnes apparaten in elkaar gelast. Je moet dus even reizen om wat op te zoeken. In dit parkje was meer te beleven als het droog was geweest. Echt veel viel er niet maar genoeg om na een uur nat te zijn. We zijn dan hier ook niet lang gebleven maar hebben we een is zo'n kinderdraaimolentje gezeten. Ook voor de volwassene die verplicht mee moest voor begeleiding, moest er worden betaald.
Tja, als enige bezoeker en nog toerist die zo dom is om in de regen naar het park te gaan zou ik ook van de gelegenheid gebruik maken om wat extra geld binnen te slepen hahaha :-) Dus papa en mama na hun veertigste weer voor het eerst in de draaimolen! Best wel eng...of dat hobbelpaard dat maar houd :-) Vreemd genoeg hoefde mama niet te betalen??

We zijn dan ook weer snel teruggegaan naar ons hotel. Zhuang vond de regen en de kou niet erg dus hij is bij deze Nederlandproof verklaard.
Nu alleen nog op zwemles:-)

Er is weer een overwinning geboekt!
Wei Wei heeft heel even een pruillipje opgezet toen we zeiden dat we gingen tandenpoetsen om naar te bed te gaan, maar daar is het bij gebleven. Uiteraard wel het bekende tijd rek spelletje waarbij het te bedoeling dat je zoveel mogelijk tijd er bij probeert et smokkelen zo dat je zo laat mogelijk in je bed ligt. Bijna alles in geoorloofd. De tegen partij moet dus zorgen dat er geen extra tijd bij komt en moet goed opletten welke tactieken er worden gebruikt om deze vertragende, en dus tijd rovende handelingen te voor komen.
We kijken meestal nog even één of twee tekenfilmpjes van een paar minuten en hebben bij het laatste filmpje gezegd: "nog ééntje en dan gaan we slapen". 'Nog één keertje' hebben we eigenlijk al vanaf het begin ingevoerd en hij komt er nu soms zelf al mee. Sjalapen is inmiddels gewoon slapen geworden en zegt nu ook standaard over de vissen die buiten in de vijver zitten dat ze slapen als we terug komen in het hotel na het eten.
Ook het verhaaltje van 'Eén keertje plassen en dus niet meer uit je bed' kunnen we na één keer vertellen al niet eens meer afmaken want hij maakt het verhaaltje al voor ons af. Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat en zullen zijn Chinese praatjes wel gaan missen. Maar in het Nederlands zijn ze tenminste te volgen ;-)

Morgen nog een uitstapje naar het..ja, klinkt gek..Het zomer paleis.
We gaan weer met de hele groep en hebben het echt gezellig met elkaar. We willen allemaal wel nu snel naar huis maar het aftellen is al begonnen.

Veel liefs van de Fam de Winter

• 23 Oktober 2011 - 17:44

Albert Mosselaar:

Hey Fam. de Winter, gefeliciteerd met jullie mannetje! Wat een schitterend kereltje en dat filmpje dat hij naar jullie toe rent ... kippevel!

Heel veel zegen in de komende tijd nu jullie gezin compleet is! En kom maar gauw naar huis!

P.S.

David je mag pas terugkomen als je echt met stokjes kan eten ... ;)

• 23 Oktober 2011 - 17:49

Aranka En Christine:

Oeeeh wat spannend.. Nog drie dagen en dan gaat Wei-Wei Nederland zien! Het is hier lekker zonnig dus kom maar snel naar huis. Geniet nog eventjes van China en de draaimolens. Veel liefs en tot snel.

• 24 Oktober 2011 - 17:26

Gerard En Bianca:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen met foto's en al, net of we er zelf bij zijn.
    Wij wensen jullie alvast een goede reis terug. We zijn benieuwd hoe de kleine man op Nederland zal reageren. We hopen hem gauw te kunnen ontmoeten.

groeten en tot gauw.

• 24 Oktober 2011 - 17:41

Caroline De Visser-B:

Hallo alledrie; nog even dan kunnen jullie eindelijk jullie zoon aan iedereen laten zien; je bent dan al zo vertrouwd met elkaar, gek idee dat anderen hier in Nederland hem nog niet kennen; tenminste...zo vonden wij dat destijds. Geniet nog een dagje met z'n drieen; daarna begint het gewone leven weer, boodschappen, eten koken, werk, etc.
    Heel veel geluk samen, en goede reis!
    Caroline de Visser-Bolier.

• 24 Oktober 2011 - 18:15

Henri,Brenda En Fang:

Echt leuke filmpjes! Super om te zien dat het zo goed met jullie gaat.
    Wij wensen jullie alvast een goede reis en een ontzettend mooi welkom op Schiphol! Geniet van dit bijzondere moment.
    Groetjes uit Reeuwijk

• 24 Oktober 2011 - 20:38

Jorine Busstra:

Onze kids hebben ook al wat foto's van Wei Wei gezien. Hopelijk kan hij omgaan met alle aandacht.
    Oh wat spannend. Jullie staan bijna met 6 benen op Nederlandse bodem. Ik wens jullie een goede reis toe. Toch een hele onderneming lijkt mij, met zo'n deugniet er bij.
    Groetjes,
    Jorine

• 24 Oktober 2011 - 22:08

Dick En Hinke:

Hai David en Pauline,
    Jullie genieten volop zien we zelfs op regenachtige dagen, leuk samen in de draaimolen.Nu hebben jullie met z'n drieën al heel wat gezien van Beijing. Het is zo fijn om te zien hoe goed het gaat met Zhuang. Nog even genieten van China en dan komen jullie weer samen thuis.
    Wij hebben zelf vandaag ook gehoord dat we al heel snel nl. op 4 november zullen vertrekken. Veel liefs,
    Dick & Hinke, Senna, Stijn en Ruben (nog in China)