Morgen naar de muur. - Reisverslag uit Beijing, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Morgen naar de muur. - Reisverslag uit Beijing, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Morgen naar de muur.

Door: Papa en Mama

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

18 Oktober 2011 | China, Beijing

Morgen naar de muur!
Dus jullie zullen het wel zien.
In ieder geval zijn er weer twee filmpjes bij gezet.

Vandaag ook wel weer wat te stellen gehad en we worden aardig uitgetest. Gelukkig zitten Pauline en ik op één lijn dus dat komt wel goed. Soms wel even moeilijk als hij de boel bij elkaar krijst :-( ;-)
Het gaat soms helemaal nergens over dan alleen dat hij op dat moment gewoon even moet luisteren om bijvoorbeeld nu zijn pyjamabroekje aan te trekken of om nu even in de buggy te gaan zitten omdat we een drukke straat over moeten steken. Zich helemaal slap houden en daarna het op een brullen zetten is het gevolg. We tasten het nog een beetje af want als we hem te lang laten door huilen dan klinkt er bibberig mama of papa tussendoor. Of dit iets oproept van eerdere nare ervaringen van het weer alleen gelaten worden weten we niet precies.

Hij is in ieder geval slim genoeg.
Vaak doen we iets nog even na van wat hij soms verkeerd doet en zeggen dan nee en schudden dan met ons hoofd. Vervolgens laten we zien wat hij wel mag of hoe het wel moet en dat werkt. Vaak doet hij dit nog even na en schud dan ook met zijn hoofd gevolgd door wat hij dan wel mag.
Hij zat een keer keer met een pen op de muur. Wij dus de pen afgepakt en meneer begint te protesteren. Nee schuddend bij de muur en Ja schuddend bij een blaadje papier was de boodschap. 10 minuten later zit hij weer afgekoeld op de bank en gaat weer met de pen naar de muur. We hebben al geleerd om dan nog even af te wachten wat hij gaat doen. Vlak bij de muur stopte hij en draaide zich nee schuddend om :-)
Daarna zette hij zijn pen op het papier met een blik van 'hier mag het wel op, hè?'. Slim.

Morgen weer een verhaaltje want hij is een pietje precies. Op naar de muur en geniet weer van de nieuwe filmpjes.

Welterusten,

David en Pauline

• 18 Oktober 2011 - 17:32

Hilbert En Christine:

Leuk hoor al die filmpjes. Herkenbaar ook, hand in hand over de stoeprand, alle kinderen zijn wat dat betreft hetzelfde...weet je trouwens hoeveel randen er langs de chinese muur lopen.....hopelijk hoef je niet de hele muur met m langs. :-) Doe m zijn wandelschoenen maar aan!

Have fun morgen.

groetjes

• 18 Oktober 2011 - 18:05

Brenda En Fang:

Geweldige filmpjes! Fang heeft helemaal dubbel gelegen om de ballonnenpret.
    Veel plezier bij de muur en afdingen he!

Groetjes uit Reeuwijk

• 18 Oktober 2011 - 19:42

Arianne:

Met verwondering de filmpjes bekeken!! wow! wat ziet dat er geweldig uit! Wat een heerlijk manneke!!!!!! Geniet van elkaar hoor! Maar zo te zien, lukt dat heel goed!
    groetjes, Arianne

• 18 Oktober 2011 - 21:41

Remco,rianne,quinty:

Hallo lieve overbuurtjes hihi
    We missen jullie enorm en denken elke dag aan jullie 3tjes
    Nog een paar daagjes en dan kunnen we jullie eindelijk weer zien

We kunnen elkaar de hand schudden aangezien wij hier een kleine quinty hebben die ik zo herken
    In jullie verslag en die ook lekker aan het testen is hihi

tot snel we kunnen niet wachten
    Heel veel liefsss vanuit nederland
    En jullie doen het hartstikke goed

• 19 Oktober 2011 - 12:31

Marleen:

Wat mooi om jullie zo te zien.. kippevel..
    Heel veel geluk met z'n 3 tjes !!
    Groetjes Marleen

• 19 Oktober 2011 - 16:45

Harriette Eric Anouk:

Lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria in de gloria in de gloria,
    HIEPERDEPIEP HOERA, gefeliciteerd met Paulien haar 40 e verjaardag !!! En wat een ontzettend mooi kadoo heb jij gekregen !!!
    Wat zijn de filmpjes leuk zeg, we liggen steeds in een deuk om Zhuang, we willen hem snel ontmoeten.
    Hele gezellige verjaardag met z.n drietjes daar in dat verre China. Geniet er nog ff van.
    Tot volgende week.
    de buurtjes

• 19 Oktober 2011 - 19:20

Aranka:

Aaah heerlijk om die filmpjes te zien! Zo te zien hebben jullie veel lol met zn drietjes! Veel plezier bij de chinese muur! En zag ik daar nou stoere witte jongensgympen i.p.v roze??
    Dikke kus!

• 19 Oktober 2011 - 20:10

Atie En Pa:

Goedemorgen Pauline,

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een fijne dag van en geniet van de China-cultuur, maar vooral van dat leuke kereltje....
    Ook David natuurlijk gefeliciteerd met je jarige wuufje. Jullie hebben je handen vol aan dat grappige ventje. Hij is echt... puur... hij test jullie.... hij probeert uit.... hij heeft een eigen "willetje".... hij is heel lief... dan weer een beetje stout... prima zo, zo hoort dat ook.
    Ongeduldig wachten we op jullie terugkeer in Nederland en de ontmoeting met Wei Wei.
    Liefs en groetjes.

• 19 Oktober 2011 - 20:28

Suzanne:

Hoi lieve Pauline
    Gefeliciteerd met je .... verjaardag.
    Hele fijne dag
    Groetjes vanuit Peru
    Suzanne

• 19 Oktober 2011 - 20:31

Richard En Esther:

Hoi lieve allemaal!

Wat geweldig om te zien wat jullie daar meemaken!En om de verhalen te kunnen lezen!

Gods zegen toegewenst en GENIET!!!!!!!!
    We zijn echt blij voor jullie!!!

Tot snel!

Lieve groet Richard en Esther.

• 19 Oktober 2011 - 20:33

Richard En Esther:

En natuurlijk van harte met je verjaardag Paulien!

(Lazen we in de rij berichten...oeps...betrapt....;)...)

• 20 Oktober 2011 - 03:16

Monique:

Hallo Pauline en David en kleine Zhuang!

Wat een leuke, lieve en ontroerende verhalen en filmpjes van jullie, echt zo schattig om te zien!
    Ik kan me helemaal voorstellen dat dit kleine mannetje meteen in jullie hart is gekropen....
    Geniet van de tijd daar, maar ik kan me goed voorstellen dat jullie onderhand wel lekker naar jullie eigen huis willen met hem :)

En dan natuurlijk nog mijn felicitaties voor Pauline, heel erg hartelijk gefeliciteerd met je 40e verjaardag! Wat een bijzondere verjaardag heb jij zeg, dat zullen niet veel mensen je nadoen haha!

Maak er met z'n drietjes een heel fijne dag van en en lieve groet voor jullie vanuit Stolwijk,

Monique

• 20 Oktober 2011 - 05:08

Henk En Marijke:

Lieve Pauline en David

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    God's zegen je toegewenst voor je nieuwe levensjaar.

Wat mogen wij meegenieten van de dingen die jullie beleven.
    Geniet van de goede tijd en vooral van jullie zoon.
    Goed te mogen lezen dat alles zo mag gaan. Nog een goede tijd aldaar.

vriendelijke groet,
    Henk en Marijke

• 20 Oktober 2011 - 07:22

Anneke:

Lieve Pien,

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 40e VERJAARDAG!!!
    Je hebt Judith en mij met grote voorsprong verslagen door sneaky in China te gaan zitten en daar veel eerder jarig te zijn dan wij. Ik ben benieuwd wat jullie vandaag doen, het wordt sowieso een dag om nooit meer te vergeten, voor de eerste keer jarig zijn met de kleine Zhuang Wei erbij.

Ook namens Michiel de hartelijke felicitaties,

Veel liefs,
    Anneke

• 20 Oktober 2011 - 09:46

Dick En Hinke:

Lieve Pauline,

Van harte gefeliciteerd!! 40!! Welkom bij de club. De eerste verjaardag als mama.
    We genieten van de verhalen, de foto's en de fantastische filmpjes.

groetjes,
    Dick & Hinke
    Senna, Stijn en (Ruben nog in China)