Hallo, dit is Pauline weer.....:-) - Reisverslag uit Beijing, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Hallo, dit is Pauline weer.....:-) - Reisverslag uit Beijing, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Hallo, dit is Pauline weer.....:-)

Door: Papa en Mama

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

17 Oktober 2011 | China, Beijing

Zo, nu maar even een berichtje van mij.
Wat fijn dat jullie ons allemaal zo volgen.

Ons mannetje ligt nu even zijn middag dutje te doen, met 2 vingertjes in zijn mond en zijn handpalm naar boven.
Hij is nu rustig maar hij kan behoorlijk spoken in zijn slaap, bijv. snurken (heel hard),praten,roepen,lachen. Er gaat van alles om in dat koppie.

We hebben net nog maar even wat speelgoed erbij gekocht want we hadden duidelijk te weinig mee genomen. Het is een druk mannetje en moet toch wel steeds een nieuwe uitdaging hebben. Het vervelende is dat ik vind dat ze weinig speelgoed hebben voor 3 a 4 jarige terwijl het meeste speelgoed in Nederland uit China komt!!?? We hebben nog geen speelgelegenheid ontdekt in de buurt maar er schijnt vlakbij een parkje te zijn. We weten niet of er daar bijv. glijbanen of klauterrekjes zijn, iets waar hij zijn energie kwijt kan. In Nederland heb je meestal genoeg speelgelegenheden.

Gisteren had mama het wel een beetje zwaar omdat hij zoals David al vertelde het op een krijsen heeft gezet omdat hij iets echt niet mocht! Als ik zeg krijsen dan is het ook op werkelijk een gevaar voor je trommelvliezen!
Gelukkig ging het vandaag iets beter met accepteren dat hij sommige dingen niet mag of juist moet doen/luisteren. Daarbij komt ook nog dat hij echt aan papa de voorkeur geeft en dat is soms wel moeilijk voor mij. Maar beter bij 1 ouder je echt veilig voelen dan bij 2 niet.
Toch vindt ik dat het goed gaat, ik had erger verwacht en hij is tenslotte nog maar 1 week bij ons. Ik ben blij met David die zich weer ontpopt tot een geweldige man/echtgenoot en een super vader voor onze zoon. Zonder hem zou ik het wel heeel zwaar hebben :-)
Nou lieve mensen ik moet weer even stoppen want Zhuang moet zo weer wakker worden anders slaapt hij vanavond weer veel te laat. Gisteren zijn we weer met de groep gaan eten en toen lag hij er veel te laat in en dat moet even weer recht gezet worden. We merken dat hij heel veel slaap nodig heeft.

Nou heel veel liefs van David,Pauline en Zhuang-Wei

• 17 Oktober 2011 - 07:07

Brenda:

Hoi Pauline,
    In China kennen ze geen speeltuintjes. Zitten jullie in Comfort Suites? Zo ja, tipje: ga eens naar het Museum of Science and Technology. Daar heb je het Kids Paradise. Hartstikke leuk. (Hotel uit en dan links. Weg volgen, dan zie het vanzelf aan je rechterhand. Ong. 1 km. lopen.)

• 17 Oktober 2011 - 09:29

Dick En Hinke:

Hai Pauline en David,
    Weer terug in Beijing. Echt leuk om jullie verslagen te lezen. Het gedrag is heel herkenbaar hoor dat krijsen omdat hij zijn zin niet krijgt heeft Stijn ook regelmatig. Hij heeft ook zo sterke voorkeur voor Dick gehad dus wij herkennen dit ook heel goed, dat kan best lastig zijn. Leuke tip Pauline: als hij dat wil kan hij bij je op de voeten gaan staan, handen vast en jij vooruit lopen, hij moet zich dan aan jou overgeven. Het is ook leuk om te doen.

Liefs
    Dick & Hinke
    Senna, Stijn en Ruben (nog in China)

• 17 Oktober 2011 - 10:42

Roland:

Dag Pauline en David. Wat een prachtig geschenk! Wees blij dat het mannetje een eigen wil heeft!Dan is er zeker nog wat voor jullie te doen :-)
    Hij laat zich horen en het zal niet lang duren of je kan met hem begrijpelijk praten.
    Kinderen pakken heel snel een andere taal op en wordt het makkelijker.
    Uiteraard zijn er goed bedoelde adviezen en tips die jullie krijgen maar het beste is nog altijd dat je je hart laat spreken en dat volgt.
    Geniet van de tijd dat jullie daar zijn.
    Roland en Caroline

• 17 Oktober 2011 - 14:17

Marcel En Astrid:

Hoi David en Pauline,
    Wat een heerlijke verhalen! Het is eigenlijk ook niet gek toch dat het zo goed gaat, God weet immers welk mannetje het best bij jullie past en welke ouders bij Zhuang-Wei! Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot we hem live mogen zien! Geniet van jullie tijd in China.
    Marcel en Astrid.

• 19 Oktober 2011 - 14:45

Jan Wiebenga:

Dag David en Pauline,
    wat een heerlijk mannetje is het! een echt handenbindertje!
    Een ding: je kan hem nooit teveel Liefde geven! een Godsgeschenk...
    Hartelijke groeten,
    Jan