Een broertje voor Zhuang-Wei - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Een broertje voor Zhuang-Wei - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Een broertje voor Zhuang-Wei

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

27 Juni 2018 | Nederland, Boskoop

Op 23 mei zijn we verblijd met 'het' telefoontje dat er op ons in China een jongetje wacht. Onze 2e zoon en een broertje voor Zhuang-Wei. Super blij en gelukkig zijn wij.

27 mei Heeeeeel Bijzonder!!!
Dit heb ik gistervanavond naar Care4Tina gestuurd. Care4Tina is een organisatie die elk jaar een medische missie organiseert. Met team van artsen en vrijwillers gaan ze naar Xi’an om kinderen te opereren, meestal aan een schisis.

In 2016 was dit de 7e missie:

Beste mensen.

In juni 2016 zijn wij, Pauline, David en Zhuang-wei, naar het Zuiderstrandtheater geweest om een voorstelling bij te wonen van Splendid, het fameuze gezelschap China National Acrobatic Troupe.
Deze middag was speciaal voor adoptiekinderen met ouders.

In de hal stond toen een informatiestand van Care4Tina opgesteld.
Wij waren op dat moment bezig met een tweede adoptieprocedure. Omdat in ons eerste beginseltoestemming geen schisis als Special Need stond vermeld waren wij dan ook bezig om ons hier in te verdiepen. Na afloop hebben we met één van jullie gesproken en ook de nieuwsbrief Care4Tina van juni 2016 als extra informatie meegenomen.

Om jullie missies mogelijk te maken hebben gelukkig heel wat mensen gedoneerd waaronder ook onze contactpersonen van ons adoptiebureau.
Na afloop van deze missie hebben zij dan ook foto's mogen ontvangen waaronder een foto waar de arts, Johan Vehof, op staat met een kindje in zijn armen en uiteraard foto's voor en na de operatie.

Afgelopen woensdagavond, 23 mei, werden wij door ons contactpersoon gebeld en bracht het geweldige nieuws dat wij een zoon in ons gezin mochten gaan verwelkomen. We waren helemaal door het dolle heen en ook onze oudste zoon, Zhuang-Wei, die daarmee de 'grote broer' wordt. Het hele proces heeft door allerlei omstandigheden voor ons heel erg lang geduurd dus de ontlading was dan ook groot. We zijn dan ook nog diezelfde avond naar hen toe gegaan om het dossier met foto's en andere gegevens te bekijken.

Dat was niet alles want wat blijkt?
Het kindje op de foto bij Johan is het zelfde kindje waar ons contactpersoon de afgelopen weken mee bezig is geweest om er ouders voor te vinden. Het kindje is dus via een adoptieprocedure bij hen terug gekomen. Hoe bijzonder is dat?

Nog niet alles? Nee!
Na dit mooie nieuws waarin we konden horen, lezen en zien dat onze zoon door jullie is geopereerd ben ik deze middag op jullie site verder gaan lezen. Ik ben opzoek gegaan naar jullie missie in 2016 om zo meer te lezen over het werk wat jullie doen, en misschien wel over ons mannetje. ;-)
Fantastisch om zo alle verhalen te lezen en heb ik ook de nieuws brief gevonden van jullie 7e missie (C4T_2016_02_jun)
Maar nog mooier was de allereerste pagina, oftewel de voorkant van de nieuwsbrief. Ik dacht, "dat gezichtje, die voorkant. Die heb ik vaker gezien."

Die ene nieuwsbrief, die wij in 2016 bij het Zuiderstrandtheater hebben meegenomen, het is de enige nieuwsbrief die we van Care4Tina hebben.
Wat wij niet wisten is dat wij in deze nieuwsbrief al nietsvermoedend naar onze zoon hebben zitten kijken! Het is namelijk hetzelfde kindje waarvoor ons adoptiebureau heeft gedoneerd en hetzelfde kindje dat wij nu in ons gezin mogen opnemen namelijk Wei Xi Jian! Dankbaar zijn wij want zoiets verzin je niet!

Niet alleen een foto voor en na de operatie maar hij staat er maar liefst nog twee keer in. (pagina 33 en 36)

Nog een keer bijzonder.
Wat het voor ons (nu ik het zo schrijf) nog bijzonderder maakt, zonder het hele verhaal te vertellen want dat zou te lang worden, is dat het met Zhuang-Wei op een vergelijkbare manier gegaan. Ook van hem hadden we achteraf gezien al foto's en wisten we zelfs al zijn naam zonder te weten dat hij onze zoon zou gaan worden. Ook een verslag van een verzorgster die voor hem heeft gezorgd, tijdens en na zijn operatie, betekend veel voor ons omdat je net iets meer persoonlijke informatie krijgt.
Voor hem extra bijzonder want "nu ben ik niet meer enig-kind" zoals hij het zelf zegt maar zit er aan Wei Xi Jian ook een bijzonder mooie draai aan zijn voorgeschiedenis. Ongelofelijk!

Wei Xi Jian.
Wei Xi Jian is nog een keer in dezelfde missie behandeld omdat ze in het kinderthuis zijn armstokken hadden afgelaten en hij dus zijn zijn vingers in zijn mond heeft gestopt. Zijn hechtingen zijn toen open gegaan. De vrijwilligers hebben hem toen maar iets langer gehouden omdat ze dol op hem waren, zo lezen wij in zijn Growth Report
Hij is inmiddels drie jaar oud en we zien er erg naar uit om hem op te halen.

Op 27 Juli mogen we naar China afreizen. Heel spannend allemaal weer!
We zijn al verwend met heel veel foto's en zelfs filmpjes.

Voor nu dit mooie nieuws met jullie gedeeld. Straks als we afreizen zullen we weer een wachtwoord gaan gebruiken. Natuurlijk kun je gewoon weer aanvragen om mee te mogen kijken.

Lieve groet,
David, Pauline en Zhuang-Wei