Donderdag 9 aug. Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu Donderdag 9 aug. Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van David en Pauline Winter - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 aug. Zomerpaleis

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Pauline

15 Augustus 2018 | China, Peking

Zoals beloofd zou ik het verslag van deze twee weken nog even afmaken.
Donderdag zijn we naar het Zomerpaleis geweest.

Het Zomerpaleis in Beijing is een gigantisch complex van paleizen, paviljoenen, tempels en tuinen. Tijdens de hete zomermaanden ontsnapten de Chinese vorsten naar het koele Zomerpaleis aan de rand van de stad. vroeger was er een verbinding net de verboden stad t.o.v. het 'plein van de hemelse vrede'. Vanaf daar was het ongeveer een uur varen. Het zomerpaleis staat vooral bekend om de meesterlijk aangelegde Chinese tuinen en fraai aangelegde wandelpaden

Het Kunming-meer ligt in het midden van het terrein en omvat ongeveer 75% van het hele complex. Het slechts 1,5 meter diepe meer ligt in een vallei tussen twee bergen: van oorsprong een plek vol natuurlijke bronnen. Voordat het ‘decoratieve’ meer werd aangelegd werd het gebied al ongeveer 3500 jaar lang gebruikt als natuurlijk reservoir.

Ook vandaag was het eigenlijk te warm. Was het niet door het weer dan was het wel door de drukte. Sommige foto's hebben we zeven jaar geleden ook al eens gemaakt. Toen kwam je bijna niemand tegen. Nu moest ik zoeken naar de personen die ik op de foto wilden hebben en was de kans om foto's in het fotoboek te krijgen met onbekende Chinese passanten met ergens een bekende arm of een been of een stuk van mijn eigen rugzak die ik even had afgegeven om een foto te kunnen maken.

Gelukkig is het park groot genoeg. De route door het bos is lekker koel en wat rustiger doordat het blijkbaar iets minder populair is om te bekijken. Heerlijk even uit de drukte.
Eenmaal terug in het hotel lekker even bijkomen en afkoelen op onze kamer.

• 18 Augustus 2018 - 21:12

Nicoline:

Wat een ontzettend grappig clowntje is dat, joh! Super!